Mathildas Hundar

2011-08-25
12:25:00

Efterlysning Australian Shepherd – Hittelön 10 000 kr

Har du sett Australian Shepherd hanen Nanook?

Nanook
försvann från sitt hem straxt norr om Åkerberga för ca 11 månader sedan. Misstankar finns att det är uppfödaren som brutit sig in i rastgården och tagit honom och 2 andra hundar.  Händelsen polisanmäldes och ärendet fördes vidare till domstol. 2 av hundarna återlämnades samma dag men inte Nanook.

I fredags (13/5-2011) fick ägaren rätten på sin sida och genom beslut i domstolen så skulle de få tillbaka sin hund med omedelbar verkan dock senast (16/5-2011) kl 12:00.

Uppfödaren hälsar genom sin advokat att Nanook av en "händelse" har "försvunnit" antingen smitit eller blivit stulen (oklart vad) när han skulle hämtas.

Observera att vid rättegången vittnade en annan person som råkat ut för samma sak dvs en hund som köpts från I.T hade under märkliga förhållanden också "försvunnit".

Vi är väldigt oroliga för att det hänt Nanook något så Snälla, sprid detta vidare. Är det någon som har sett en 8 årig Australian Shepherd som lyssnar till namnet Nanook så HÖR AV ER!

Låt Nanook komma hem till sin familj där han är högt älskad och saknad.
Se även efterlysning på Facebook ”Hjälp oss hitta Nanook”
Besök Nanooks hemsida HÄR

Text: Skriven av ägarna


Kommentarer:

Hej,



Läste detta nyss och det berörde mig faktiskt. Kan man få mer uppgifter om händelsen? T.ex vilken stad detta skedde i, hemsida på ev. kennel som hade ansvar för hunden under dess vistelse på pensionatet. Skicka gärna så mycket uppgifter ni vet till antingen min mail eller kommentera på hemsidan jag ger ut så ska jag göra en research.



Mvh

2011-08-25 @ 12:47:06
#2: Systematisk förföljelse

Hej Matilda,



Du medverkar just nu i en systematisk förföljelse av mig och min familj. Vill att din del i den avslutas. Du utpekar mig som tjuv på din blogg Vore tacksam för besked på när den är nedtagen. Du när mig på min emailadress.

2011-11-17 @ 16:00:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: