Mathildas Hundar

2011-08-26
14:02:00

Eskilstuna 2011 Hanar Domare: Salvatore Giannone

Linnéa visade sina hundar Smilla och Duncan i Eskilstuna. Det var en regning och kalla dag, hundarna skötte sig perfekt. Båda fick Excellent men Duncan fick även CK och blev BIM Veteran:) 

Arrangörerna till utställningen hade varit så snälla så dem satt Beardisarna och Junior handlingen i samma ring, så jag kunde knäppa kort och filma hela Bearded Collie bedömningen innan det var min tur att gå in och döma Junior Handlingen. Jätte smidigt!

Noterade förresten att det var många Beardies ägare som visade sina hundar "free-standing". Riktigt snyggt tycker jag!






På den här filmen hade jag fullt upp med att få Smilla att sitta stilla på filten, hon försökte hela tiden att springa till Linnéa så ni får ursäkta mitt babbel och dåliga filmande ;)


Kommentar:
#1: Anonym

Duncan fick även ck och Bim veteran!

2011-08-26 @ 16:25:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: