Mathildas Hundar

2011-12-15
16:59:00

Dag 12 - En ras du skulle vilja ha

Jag tycker den här frågan är så otroligt svår! Jag tror verkligen att jag alltid kommer att ha Bearded Collie eftersom att det är en ras som jag verkligen trivs med. Men däremot så är jag övertygad om att det finns många andra trevliga raser också och det är där jag inte kan bestämma mig. Jag skulle nog kunna tänka mig att vilken ras som helst, det enda kravet är nog att det ska vara en hund. Haha ;)

Men om jag ska vara realistisk så trivs jag bäst med hundar som är mjuka och glada till sättet. Dem ska vara aktiva men samtidigt kunna koppla av och dem ska även vara samarbetsvilliga men dem ska samtidigt ha en egen vilja. Dem ska fungera bra med andra hundar och barn. Eftersom att jag ska ha beardis så måste raserna fungera väl tillsammans. Som ett komplement till beardisens pälsvård, aktivitetsnivå och storlek så skulle jag vilja ha något korthårigt, mindre och inte lika aktiv som en beardis men den måste ändå kunna hänga med i vårat tempo på promenader.

Så ja, vad blir det?

En welsh corgi pembroke såklart ! ;)

Men om ni har läst mitt förra inlägg så vet ni att jag har lite svårt att bestämma mig... Jag tycker om många raser och om jag någon gång skulle få för mig att skaffa en annan ras så skulle jag verkligen behöva sätta mig ner och tänka över beslutet hundra gånger om.

Har ni någon ras som ni skulle vilja ha?


Kommentar:
#1: Daga

Great Danes Mathilda - they are very kind, good for kids, good for my Beardies, cooperative but with own opinion, living very close with owner, and of cource they are more than beauty!

I admire too corgis and cavaliers king charles spaniels in blenheim color.

2011-12-16 @ 10:59:05
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: