Mathildas Hundar

2011-12-19
15:41:00

New Year's Eve
Nyårsafton börjar närma sig och jag vet att för många hundägare och hundar är denna natt, en mardrömsnatt. Ingen av våra hundar i vår familj är rädda för fyrverkerier vilket vi är oerhört tacksamma för.  Men för det så utmanar vi inte ödet.

Vi brukar alltid göra som så att vi låter hundarna gå på en ordentlig promenad på förmiddagen och sedan får dem vara inne över kvällen. Vi går inte ut på några onödiga promenader där det finns risk för att hundarna kan bli skrämda. Vi stannar alltid hemma med hundarna hela natten och musiken från radion är på som vanligt. Vi gör inget större väsen av det.

I år är det Brian och Rubys (mammas hundar) första nyår. Dem kommer förhoppningsvis känna trygghet i de äldre hundarna. Mina hundar kommer att få vara hos mamma över nyår då jag och sambon åker till Berlin. Så jag vet att dem kommer att ha det bra :)

Hur gör ni med era hundar på nyår? Har ni hundar som är rädda för fyverkerier? Berätta för mig!

How do you do with your dogs at New Year's Eve? Do you have dogs that are afraid of fireworks? Tell me! 


Kommentar:
#1: Ulrika

Vi är alltid hemma hos våra hundar på nyårsafton (de få gånger vi varit borta har hundarna bott hos Eva på kennel Movitz) Percy och Putte bryr sig inte särskilt om fyrverkerierna men skulle inte komma på tanken att lämna dem själva på nyårsafton. Det är Lasses första nyår och vi gör så gott vi kan för att denna dag blir så lik alla andra dagar. Vår första hund Igor var rädd, det var en plåga att se honom sitta inne i duschen och skaka som ett asplöv... Vi hade oturen att bli överraskade av ett hejdundrande fyrverkeri när vi firade Valborg, det drog igång precis när vi klev ur bilen och jag blev själv rädd då det kom så oväntat

2011-12-20 @ 18:14:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: