Mathildas Hundar

2011-06-09
12:00:00

Lite modigare...
Igår var det hela 30 grader i Gävle så vi lät hundarna svalka sig i viken. Cleo badade inte denna gång heller, men jag förstår henne. Det är ju iskallt i vattnet... Dem andra två galningarna badade däremot och ville gärna dela med sig så att dem då och då sprang upp och ruskade sig framför husse och matte... Florian hoppade även upp på mig med två blöta tassar, så min vita topp är inte så vit längre... Men jag får skylla mig själv, det går inte att ha fina kläder med ett gäng busiga och lyckliga beardisar.

Vi kastade pinnar åt dem och Florian är fortfarande lite för feg för att våga simma ut och hämta pinnen. Han står mest och gnäller... Svea var däremot riktigt modig och simmade ut flera gånger för att stolt komma tillbaka med sin pinne. Hon fick någon kallsup och råkade komma med huvudet under vattet, men inte brydde hon sig om det inte. Svea är en riktig tuffing till skillnad från fjanten Florian... ;)


Kommentar:
#1: Tina

Underbart!! Vi var till stranden i måndags, den lille brune simmade rakt ut och älskade det. Skipper kommer igång med säsongen 8han ska vara lite fjantig först) och skruttan fick vara i koppel men badade upp till magen .:o)

2011-06-09 @ 14:00:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: