Mathildas Hundar

2011-11-02
21:39:47

2 November 2011
Idag har vi varit riktigt aktiva och jag har fått mycket gjort. Jag började dagen med att skriva prov sedan skyndade jag mig hem lagade mat och diskade. Sedan tog jag och hundarna en sväng förbi fotbollsplanen och dem fick springa av sig all energi.

Runt 4 tiden tog jag cykeln och hundarna för att trampa hem till mamma och pappa. Jag var lite orolig över om Cleo skulle orka springa hela vägen eftersom det ändå är ungefär 5 km. Men gammel tanten sprang på så glatt så även fast jag stannade och tog några pauser så att dem fick hämta andan. Det var ganska länge sedan vi tog en cykeltur och jag var riktigt förvånad att hundarna verkligen lyssnade på mina kommandon. Stanna, skritta, trava och galopp är kommandon som dem alla lyssnar riktigt bra till. Jag försöker även att lära dem att svänga med kommandona vänster och hööö. Höger är nog det kommandot som dem har förstått först. Jag antar att det är lätt för dem att förstå hööö plus att dem springer in i hjulet om dem inte svänger åt höger ;)

Väl hemma så lät jag hundarna gå av sig i trädgården och därefter stretchade jag dem. Det märks verkligen att dem tycker om att stretcha för ingen av dem vill att man ska sluta :)

Kan ni förstå förresten hur många förvånade ansikten jag såg? Det är nog inte varje gång folk ser en tjej komma cyklandes med tre stora lurviga hundar... ;)

Brukar ni cykelträna era hundar?

Kommentarer:
#1: Anonym

Vi cyklar en del ja. :)



Jättefin blogg du har, headern är underbar! Bearded collies är såå fina, hade det inte varit för all pälsvård så hade de lätt lagts till på min hundar-jag-vill-ha-en-gång-i-livet-lista ;)



2011-11-03 @ 20:19:39
#2: Alicia

Har endast provat cykelträna Nellie 1 gång, och då var det bara en kort bit. Men hon är ju inte så gammal ännu, för hoppningsvis blir det mer senare!

Fina hundar!!!:)

2011-11-04 @ 12:44:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: