Mathildas Hundar

2011-11-14
10:51:54

Blodspår
Jag har helt glömt att berätta för er hur det gick när jag la blodspår med hundarna. Jag var lite lat och la bara raka 100 m spår. Det var ju längesedan sist vi spårade så jag gjorde det enkelt för dem.

Cleo har alltid varit duktig på att spåra och det var hon även denna gång. Men Florian och Svea har tidigare inte riktigt förstått vad de ska göra. Florian brukar tycka att det är lite konstigt att det ligger blod i skogen och brukar mest bara kolla på mig och undra vad han ska göra. Svea brukar mest strosa runt som om vi vore på skogspromenad. Men denna gång hade jag helt andra hundar i linan. Jag behövde inte visa dem uppsparken för den hittade dem själv och de använde nosen flitigt så båda hittade klöven på rekord tid.

Jag är därför väldigt glad över att nu ha tre spårande hundar istället för en! :D

Så nu måste jag ju börja spåra ordentligt med dem, men jag tycker att det är lite omständigt med att behöva lägga spåren själv, vänta 5 timmar och sedan spåra. Det fungerar ju inte alltid i och med mina studier och att jag behöver låna bil. Det bästa vore ju att gå en spårkurs!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: