Mathildas Hundar

2011-11-22
12:37:00

Dag 9 - Viktiga egenskaper när du väljer hund

Det absolut viktigaste kravet när jag väljer hund är att den ska vara psykiskt och fysiskt frisk. Det är en självklarhet i vår familj och det är prioritet nr 1 i vår uppfödning.

Jag vill ha en glad och pigg hund som kan leva med mig som en familjemedlem. Den ska kunna följa med mig i mitt liv överallt. Det ska inte spela någon roll om vi är ute en hel dag i skogen och plockar svamp eller om vi är mitt i centrala stockholm och hälsar på vänner. Den ska vara arbetsvillig och aktiv men även kunna koppla av när tillfälle ges. Därför är Bearded Collien en ras som passar mig väldigt bra! 

Jag vill ha en hund som kan konkurrera i utställningsringarna och bidra till aveln. Då utställning och avel är ett stort intresse jag har. Så därför är en egenskap när jag väljer hund, dess exteriör.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: