Mathildas Hundar

2011-11-25
12:58:00

Dog Defense Spray
Försvara dig själv eller dina husdjur mot ilskna hundar!

Ett av de största och absolut vanligaste problem man stöter på som hundägare i vårt samhälle är att hundarna tvingas att mötas i onaturliga situationer. Detta leder ofta till aggressiva utfall och tyvärr även i vissa situationer till slagsmål.

I många fall har jag bevittnat desperata hundägare som slår, sparkar och skriker för att avbryta ett hundslagsmål. Alla dessa handlingar är endast förstärkande och ännu mer upphetsande för en hund som slåss och ett sådant agerande kommer definitivt inte att hjälpa hunden att sluta.
- Ninnie Ohlsson, Lydnadsinstruktör

Dog Defense är den ultimata självförsvarssprayen för att avbryta hundslagsmål och hundattacker. Vid användning skapas ett omedelbart obehag i hundens luftrör och slemhinnor. Sprayen avger även en stark doft som verkar avskräckande samt har desinficerande egenskaper om blodvite redan uppstått.

Tillsammans med Aerosol Scandinavia AB har lydnadsinstruktör Ninnie Ohlsson efter behov utvecklat och designat en helt ny produkt för den medvetna och moderna hundägaren.

Text och foto:http://www.dogdefense.se/


Jag är lite tveksam till den här produkten och tycker att den låter som att den är lite för bra för att vara sann. Jag tror att om en hund redan är i attack så har den bara fokus för det och jag tror inte den skulle bry sig märkvärt om man sprutade spray på den. Sprayen kan eventuellt fungera som en undanmanöver och för att distrahera hunden, men jag tror inte att produkten fungerar så pass bra att hunden helt skulle avbryta sin attack och gå därifrån.

Eller vad tror ni?




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: