Mathildas Hundar

2011-11-11
10:54:20

Fredag 11 november
Idag är det äntligen fredag och jag har inga lektioner idag, så jag är hemma idag. Just nu har jag tvättstugan fram till klockan 13.00 så jag håller på att tvätta en massa hundfiltar och annat nödvändigt. Jag hatar verkligen när det luktar hund hemma så jag försöker att byta filtar till hundarna ofta samt att jag dammsuger mer eller mindre varje dag och håller hundarna rena. Bara för att man har hund så behöver det inte synas på hemmet tycker jag.

Så nu under tvättiden ska jag städa och dona. Därefter har jag planerat att åka ut till klubben. Jag har haft ett sånt träningssug under veckan, men det är svårt att få tiden att räcka till. Jag skulle behövt en träningskompis som pushar mig till att åka ut till klubben oftare. Men däremot så tycker jag ju om att träna själv så det krockar lite där ;)

Jag hoppas i alla fall på att agilityhindrena fortfarande står ute, men jag är lite tveksam till det då det trots allt är november. Det skulle ha varit bra med träning på enstaka hinder nu innan vintern. Slalomen behövs alltid tränas på och både Florian och Svea måste bli säkrare på gungan. Annars har jag planerat in ett rallylydnads pass. Florian kan alla moment i klass 1 så jag måste bara finslipa på dem så att vi kan starta en tävling i vår. Svea ska jag träna mycket kontakt med och fritt följ samt några enklare moment i rallylydnaden. Tanten Cleo ska få slipa på de delar som hon redan kan så att hon får ett riktigt roligt pass.

Vad ska ni göra idag?


Kommentarer:
#1: Charlott

Lätt att tro att det är den 11 september, Dollies födelsedag för övrigt. Fast egentligen är det den 11 november. Kul för dig och hundarna med en riktig aktivitets em.

2011-11-12 @ 00:14:35
#2: Tina

Här får det bli vad har du gjort idag :o)



Jag hade skola idag, men det var kul:o) Sen tränades det inkallning med Fia och en massa fotande! Underbar fredag!!

2011-11-12 @ 00:52:28
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: