Mathildas Hundar

2012-12-11
17:59:00

Önskeinlägg
Om man bara tittar på utställning och utseende, vilken ras tycker du då är finast att kolla på i ringen?
 
Svar: Jag tycker ju självklart att min egen ras, en välskött och vacker bearded collie är bland det finaste att se på. Men om jag skulle välja en annan ras än min egen, så älskar jag att se en ring full utav afghaner. Det brukar alltid vara sån himla stämning runt ringen, publiken tjoar och applåderar och hundarna ser ut stortrivas utav uppmärksamheten. Dem för sig alltid med sådan stolthet och elegans!
 
Sedan har jag varit på Schäfer klubbens utställning och det, det var en upplevelse i sig. Väldigt imponerande och absolut något som alla måste se!
 
Men egentligen så tycker jag om att se på alla snygga hundar oavsett ras och speciellt ovanligare raser som man inte så ofta får se i Sverige.
 
Vilken ras tycker ni är finast att se på i ringen?
 
Jag tycker att vinthundar överhuvudtaget är väldigt vackra hundar. Här är en vacker whippet.

Kommentar:
#1: Elin

Åh afghanhundarna gillar jag att titta på! :)

Svar: Ja det är en favorit hos mig med!
None None

2012-12-22 @ 03:25:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: