Mathildas Hundar

2012-12-06
12:53:50

Snö, snö och återigen snö
Ja nu har det snart snöat konstant i en vecka och vi måste ha fått minst 1,5 m snö. Hundarna är som små lyckliga barn som studsar på stället och rätt som det är hoppar en av dem ner i en snöhög med en flygande, inte lika glad matte, efter i snöret.
 
Våra promenader är minst sagt händelserika eftersom att man knappt ser sin hand framför sig och är tvungen att pulsa i decimeter hög snö utan att egentligen ha den blekaste aning om var man är.
 
Och i och med detta snöväder (vägrar säga snökaos eftersom att det än så länge inte är värre än 98 (dubbelparantes för er som ej bor i gävle: det var närmare 3m snö, googla om ni inte tror mig)) så har jag inte tagit mig ut på någon långpromenad med hundarna och kameran. Även fast jag skulle vilja. Men jag tror att mamma inte blir så glad om jag förstör hennes kamera...
 
Ja men hur är det med er då? Har ni lika mycket snö?
 
Något särskilt ni vill att jag ska blogga om? Några frågor ni undrar över?
 
 
 

Kommentarer:
#1: Linda

hur gick de i huddiksvall. Var de några tjusiga hundar och duktiga handlers. Berätta gärna mer om utställningar. Hur du tränar, vad du tycker är viktigt, tips och trix mm.

Om man bara tittar på utställning och utseende vilken ras tycker du då är finast att kolla på i ringen?

Svar: Tack för alla tips! Ska skriva ihop ett par inlägg, dem dyker upp i veckan :)
None None

2012-12-06 @ 13:43:42

Ja, här vräker det också ner en massa snö och Lisa är lika lycklig hon som dina vovvar. Inte känner hon av kylan heller. "Tanterna" (Mimmi, Ellie och Molly) gillar också snö men inte kylan. Matte gillar snö om man slipper jobba och köra bil...

Svar: Haha kan förstå att Lisa tycker om snön ;) Min tant är inte heller särskilt förtjust i kylan, hon gör det hon ska sen vill hon in igen ;)
None None

2012-12-06 @ 18:25:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: