Mathildas Hundar

2012-01-18
21:12:23

18 Januari 2012

Hej!

Idag har vi haft fullt upp med aktiviteter! Först kom hundmassörskan Mikaela hem till oss. Hon masserade mina 3 hundar, Linnéas hund Smilla och mammas hund Dollie. Hon tyckte att alla kändes jätte fina och hon var riktigt förvånad över hur spänstig och mjuk Cleo var i ryggen. Annars brukar ju äldre hundar kunna bli lite stela, men det var inte Cleo :) Hon såg även framsteg hos Smilla och hon tyckte hon var mycket bättre i bindvävnaden, men detta är något som måste hållas efter så vi ska boka in en till träff.

Direkt efter massagen så följde hon med mig till rallylydnads träningen. Florian var positiv och arbetade väldigt bra trots att vi har haft över en veckas uppehåll sen senaste rally träningen plus att det var en löptik med på träningen (!). Duktig pojke! :) Läggande under gång satt som en smäck och även ställandet flöt på väldigt bra. Nu känns det faktiskt som om att vi skulle kunna starta den där första tävlingen snart!

Efter träningen skyndade jag mig hem för att ha ett telefonmöte med handling kommittén. Väldigt givande möte och många toppen bra ideér! Det är jätte kul att jobba med ett gäng människor som verkligen vill sportens allra bästa!

Nu ska jag och en kompis träffas för att äta cheesecake!

Om vi inte hörs senare ikväll, så hörs vi imorgon! :)

Godnatt säger Florian!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: