Mathildas Hundar

2012-01-07
17:53:00

Dag 18 - Tik eller hane?

Tik eller hane? Ja, själv har jag ju både tik och hane, och så kommer det nog alltid att vara. Jag vill ha både och! Jag kan inte avgöra vad som gör en tik bättre än en hane eller tvärtom.

Mina tankegångar är ungefär så här:
Hanar dem pinkar ju en massa och är dryga när dem får nys på en löptik. Dem tror att dem är störst, bäst och vackrast i hela världen. Dem är charmiga och har oftast en unik personlighet.

Men o andra sidan så är tikar också väldigt personliga men kanske är dem lite lugnare och lättsammare. Men tikar löper och lämnar blodspår efter sig om man inte använder tikskydd och dem får istället ett gäng hanhundar i följe.

Nä jag kan som sagt inte bestämma mig. Jag tycker om både tikar och hanar :)

Vad säger ni? Tik eller hane?


Kommentarer:
#1: Anna

TAck :) Vilken fin blogg du har. Jag håller med dig. Jag gillar både tikar som hanar. Fast jag har två hanar så tror jag att om jag någongång skaffar en till hund så blir det en tik :)

2012-01-07 @ 21:13:33

svår fråga, i ALLA djur så har det vart hanar, aldrig gått ihop med tjejer trots att man godhjärtat försökt, hästar, katter, kaniner, råttor etc etc, allt man nu haft har det bara slutat i katastrof när det vart honor.



hundar däremot är det precis tvärt om, tikar går skitbra, mindre bossiga som du säger och vi klaffar direkt jämt. Hundar är verkligen den enda djurarten jag stött på där honor går ihop med mig



(Tjäna 600kr på värva enbart en medlem? kika in i min blogg för mer info)

2012-01-08 @ 13:32:14

Jeg trives best med hanner. Jeg synes de er mer "stabile" og reale i humøret.



Jeg har også begge deler, og er like glade i alle. Men av raktiske grunner, blir det nok hanne neste gang.

2012-01-08 @ 18:54:18
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: