Mathildas Hundar

2012-01-10
11:21:10

Dag 20 - Ditt mål för 2012

Cleos enda mål för 2012 är att hon ska göra ett godkänt anlagsprov i viltspår så att hon får den sista delen till Bearded Collie klubbens allround plakett. De andra delarna som kommer att räknas in är hennes godkända anlagstest i vallning och hennes utställningsmeriter.

Svea bör också göra ett godkänt anlagsprov i viltspår, eftersom hon likt Cleo har ett godkänt anlagstest i vallning och hon har tillräckliga utställningsmeriter för att få Bearded Collie klubbens allround plakett.

Inom agility så ska vi träna mycket på slalomen så att den flyter på bra och hon ska vara redo för att starta en nybörjarklass i rallylydnad. Kanske att vi även har startat en tävling?

Till vardags så ska hon få följa med ensam på många tillställningar där hon får träffa och lära känna andra hundar. Vi ska fortsätta träna på att hon ska vara lugn vid hundmöten samt att hon ska få prova på att vara ensam hemma utan några kompisar.

Inom utställningsfronten så har Svea förhoppningsvis fått sitt Norska championat och jag har hittat en snygg, trevlig hane som Svea kan paras med under hösten/vintern.

Florian och jag ska ut på tävlingsbanorna i rallylydnad. Vår förhoppning är att vi innan årets slut har kvalat till fortsättningsklass och att vi då också är startklara i denna nya klass.

Inom agilityn så ska slalomen och gungbrädan fungera bra, kanske har vi även startat någon mindre agilitytävling?

Förhoppningsvis vinner Florian ett estniskt championat i februari och möjligtvis har Florian charmat till sig någon söt beardisflicka som vill gifta sig med honom?

Florian ska också få träna på att vara helt ensam utan sina tjejer :)

Jag kommer att ha fullt upp med att se till att mina hundar uppfyller dessa mål men utöver det så ska jag försöka vara en så bra ledare som möjligt på utställningsträningarna. Jag ska vara positiv och bilda en trevlig, avslappnad stämning under träningarna. Jag ska välkommna nybörjarna till våra träningar på ett positivt sätt så att dem förhoppningsvis vill fortsätta att ha kul med sin hund. Jag ska försöka engagera fler ungdomar så att även dem vågar och vill komma till våra träningar för att bara ha roligt.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: