Mathildas Hundar

2012-01-11
13:32:24

Plocka upp bajset!
Jag och hundarna har precis kommit in från vår vanliga lunch promenad. Men idag var den allt annat än vanlig.

Cleo sätter sig ner för att göra nummer 2, när hon är klar kortar jag hundarnas koppel och är påväg för att plocka upp en bajspåse när jag hör någon gorma:
-Hörru! Öj! Plocka upp!

Jag kollar upp lätt förvånat och ser en gubbe längre ner vid gatan som fortsätter att skrika:
-Plocka upp efter hunden!

Jag sätter upp handen med bajspåsen och skriker tillbaka:
-Vad ser det ut som att jag är påväg att göra?

Vet inte riktigt hur jag ska reagera. Är nog mest chockad över att folk inte har något bättre för sig än att hålla koll på om folk plockar upp bajs efter sin hund...


Kommentarer:
#1: Malin

Vissa lever för att klaga, det bara är så :) Men visst blir man chockad att dom orkar...

2012-01-11 @ 14:42:28
#2: Daga

I hahed the same situation, but poor Kropka skirt so much that sit down into nr 2. I back home so nervous that my husband back to this place and said some not nice words to this man...

2012-01-11 @ 16:51:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: