Mathildas Hundar

2012-05-05
12:27:24

Mot skogen!
Jag har precis hört talas om att det vandrar både björn och varg här i skogarna runt Gävle varav en man har blivit oprovocerat attackerad av en björn tidigt i morse.

Så med det i tankarna ska jag och resten av familjen ut i skogen för att spåra med hundarna. Vi ska se till att hålla oss till de "centrala" skogarna och att ha bilen i närheten utifall att något skulle hända.

Borde kanske införskaffa ett gevär också...?

Jaja, nu sticker vi ut i skogen med en flaska fylld med blod samt en påse med rådjursklövar.

Den synen tror jag inte många kan föreställa sig när sis och jag kommer vandrandes längs stan en lördagskväll med en kort klänning, höga klackar och ett rött läppstift i handen.

Edit: Vi överlevde och hundarna var jätte duktiga trots att vi traskade genom våtmark och det spöregnade och haglade om vart annat. Jag var genomblöt eftersom att jag inte tagit på regnkläder, hundarna var torr eftersom att jag tagit på dem sina regnkläder. Efter denna dag har jag full förståelse för människor som ägnar sig åt typ marsvinsuppfödning.


Duktiga Svea är taggad

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: