Mathildas Hundar

2012-09-06
10:32:00

M&L Hundtrim/SPA
Som jag nämnde lite snabbt i föregående inlägg så har jag och syrran startat upp ett hundtrim/SPA där vi nu har börjat ta emot kunder.
 
Vi håller till hos Filippas foder och tillbehör i Gävle. Besök gärna vår facebook sida!
 
Igår fick vi in en liten pomeranian kille som hette Boss, passande namn va? ;)
 
Han ville bli av med sin yviga päls och tover så att matte skulle få det lättare att sköta om den.
 
Visst blev han söt?
 
Före:
 
Under bad:
 
Efter:



Kommentarer:
#1: Elin

Grattis till er verksamhet! Va kul att få jobba med hundar, tar ni emot dem hemma eller har ni egen lokal? :) söt pommis på bilden!!!

Svar: Tack! Vi får hyra en lokal i en hundbutik som även har hunddagis. Jättefint ställe som bara blir större och större :) Ja visst var han söt? :) Klippte en pudel idag, det var spännande och inte helt lätt, tips mottages tacksamt ! :)
Vad använder du för saxar förresten? Behöver en bra pudelsax till trimmet :)
None None

2012-09-06 @ 13:24:49
#2: Elin

Hihi, ett klippa pudel är vi alla någon gång nybörjare på. Sen när man får inte pälsvanan och tekniken så blir det lättare.Saxen jag använder är en en guldfärgad Rose line 88081 21cm. Den är lite taggad (syns knappt) men det märks i klippningen. Den är väldigt skön att hålla i och tar väldigt bra klipp.

Önskar du något mer tips så fråga på så ska jag besvara så gått jag kan =)

Svar: Ja kan förstå det :) Man är ju lite utav en perfektionist och vill helst att hundarna ska vara lika snygg som de man ser i ringarna, men man måste ju vara något utav en realist också. Oftast får vi ju in sällskapshundar med lammklippning :)
Tack så mycket! Ska till Gimo nu i helgen så tänkte passa på att kolla på saxar då:)
None None

2012-09-06 @ 22:58:25
#3: Linnea Rockman

Jag hittar inget nr till er då jag gärna vill kolla lite priser. Hör gärna av er 0736494260.
Mvh Linnea

Svar: Cirkapriser finns på vår hemsida www.mlhundcenter.se :)
Mathilda

2016-01-29 @ 17:43:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: