Mathildas Hundar

2013-01-02
10:32:36

Mot Göteborg!
Idag åker vi till Göteborg för att ställa ut på My Dog. Det blir en liten familjetripp så här mitt i veckan! 
 
Ska ni dit? Ställer ni ut eller kollar ni bara?
 
Vi åker mest för Sveas skull, domaren som plockade fram Svea till finsk vinnare dömer nämligen ena dagen och det skulle vara kul om hon fick sitt sista cacib till sitt internationella championat. Och eftersom hon har dragit ut med att börja löpa (duktig tjej!) så kan hon ställas både nu och på specialen i slutet av januari. Sen blir det förhoppningsvis valpar och ett längre uppehåll från utställningarna.
 
Mamma ska även ställa ut sin Brian och sin valp Alicia som ska debutera! Sen har vi en liten mini hund som syrran ska ställa ut åt våra vänner. Shih tzun Felix. Världens sötaste! Kan visa en bild på honom sen.
 
Vi har dock ett problem... Vår kära bil har dött! Så han är hos doktorn som ska försöka väcka liv i pärlan.
 
Som tur är så ingår det en hyrbil i försäkringen så nu ska vi försöka packa en volvo med alla sjuttioelva hundsaker, tre och en halv hundar och fem människor. Hur nu det ska gå? Hur gör vanligt folk med vanliga bilar när dem åker på utställning?
 
Vi är redigt bortskämda med våran hund bil där allt och lite till får plats!
 
Ja juste, jag glömde en sak. Man får betala extra om det finns hundhår i bilen... Jippie. Blir till att täcka hela bilen med lakan...
 
Jaa, nä men jag ser framemot att sitta inklämd i en bil i sex timmar. Or not.
 
Jag saknar pärlan!
 
 

Kommentar:

Lisa hejar ju såklart på pappsen! Medan jag hejar på er allihopa! Lycka till!!!

Svar: Tack!
None None

2013-01-02 @ 21:00:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: