Mathildas Hundar

2013-01-10
12:39:00

Resumé Mål 2012
 

Cleos enda mål för 2012 var att hon skulle få Bearded Collie klubbens allround plakett. Det var tänkt att hon skulle få den genom att göra ett godkänt anlagsprov i viltspår, men så blev det inte utan vi tävlade i rallylydnad istället och hon fick sin allround plakett!

 

Sveas mål var också att få allround plaketten genom ett godkänt anlagsprov i viltspår, men även där så tävlade vi i rallylydnad istället och hon fick sin allround plakett! Jag hade även satt upp som mål att hon ska vara redo för att starta en nybörjarklass i rallylydnad och hon har till och med hunnit tävla och få en godkänd runda! Inom agilityn så hade jag som mål att slalomen ska få bättre flyt och helt ärligt så har jag tränat väldigt lite agility i år, så den punkten har vi inte uppfyllt. Till vardags ville jag att hon skulle bli säkrare runt nya hundar och vid hundmöten, hon har tidigare varit något osäker men under året så har hon mognat otroligt mycket och hon är numera mycket lugnare vid hundmöten, så den punkten tycker jag absolut att hon uppfyllt. Hon skulle få prova på att vara ensam och det har hon visat att hon kan vara utan några problem. Inom utställning så önskade jag att hon skulle fått ett norskt championat, men det har hon inte fått, men vad gör det när hon fått ett lettiskt championat och ett internationellt championat? Jag hade även som mål att hitta en snygg och trevlig hane att para Svea med, och nog alltid har jag hittat honom. Det blev ju Brian!


Florians mål var att komma ut på rallylydnadsbanorna och att innan årets slut ha kvalat till fortsättningsklass och vara startklara i den klassen och det kan jag väl säga att vi klarat med bravur? Han har töntigt lätt klarat av både nybörjarklassen och fortsättningsklassen och är nu startklar i den avancerade klassen. Jag kan lite kaxigt säga att vi absolut skulle ha kunnat klara av den avancerade klassen också, men jag har inte velat stressa och har låtit honom vila istället. Inom agilityn hade jag som mål att slalomen och gungbrädan ska fungera bra och jag hade som ett litet drömmål att vi skulle ha startat en mindre agilitytävling. Vi har tränat väldigt lite agility i år, så slalomen kräver fortfarande en del träning men gungbrädan tycker jag fungerar bra. Vi har inte startat någon agility tävling. Inom utställning så önskade jag att han vunnit ett estniskt championat, men det har han inte gjort men det blev ett lettiskt championat istället. Jag önskade även att Florian möjligtvis har charmat till sig någon beardiesflicka för parning och han har inte bara fått en flicka på besök utan flera, vilket är super roligt! Florian skulle också få prova på att vara ensam hemma och det har han visat att han klarar av utan några problem.


Jag hade själv som mål att vara en så bra ledare som möjligt på utställningsträningarna och det tror jag att jag har lyckats med eftersom att intresset ökar varje dag.

Jodå, nog har vi klarat av målen för 2012 bra, lite dåliga har vi varit på att träna agility men det ska vi ändra på till nästa år!

 

Hade ni några mål för 2012? Klarade ni dem eller inte?

 

En nervös tjej med duktig hund som tävlade för första gången i rallylydnad.


Kommentarer:

Jag hade inte några mål med hundarna i år utan det har nästan bara handlat om mig och min operation. Jag skulle gå ner 25 kg och jag gick ner det dubbla så nog klarade jag det utan några större problem.

Min belöning för min operation och allt annat runt den var Lisa! Hon är en alldeles underbar vovve och jag är så tacksam för att jag fick köpa henne av er.

Svar: Ja och det har du verkligen gjort bra! Hejja hejja! Och med en aktiv Lisa så får du väl inte en lugn stund hemma kan jag förstå ;) Vi är glada över att Lisa fick ett så bra hem! :)
None None

2013-01-11 @ 02:01:03
#2: Anna

Vi hade som mål att Leo skulle bli säkrare kring hundmöten och det kanske han har blivit något.
Han har utvecklats mer nu när Kid har kommit in i familjen och är mer vuxen än tidigare så det är ett plus i alla fall :)

Svar: Ja men det är väl skönt! Små steg i rätt riktning :)
None None

2013-01-11 @ 06:39:14
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: