Mathildas Hundar

2013-10-07
14:18:31

Back on track!
Det har blivit ett oplanerat fem månaders uppehåll här i bloggen... Ingen motivation har funnits till att blogga och därför har jag heller inte gjort det. Träningen har minst sagt legat på is, det som skulle bli ett vinteruppehåll har blivit nästan ett års uppehåll utan aktiv träning. Jag tror det behövdes. Ganska skönt att bara vara en "vanlig hundägare" och gå på promenader och träna lite då och då.
 
Jag åkte till klubben på onsdagsträningen för ett par veckor sedan och tränade med rallylydnadsgruppen. Många nya ansikten men även ett par gamla välbekanta ansikten. En sån himla trevlig grupp med människor! Alla hejjar och är glada. Hjälps åt att plocka fram och undan. Ingen prestige utan alla kommer med sina "vanliga hundar" och tränar för att det är kul. En avancerad bana var uppbyggd och eftersom att det är den klass vi ska debutera i så provade jag att gå den med Florian. Hade inga förväntningar över huvudtaget. Jag hade nästan glömt bort vilken sida av skyltarna jag skulle gå på och tänkte att Florian måste vara minst lika ringrostig som mig. Kan han ens sitt nu?
 
Men som vanligt så förvånar denna hund mig med att gå inte bara en utan flera klockrena banor. Vi bara lekte oss igenom allt! Det är nästan så att jag skäms, ett års uppehåll utan aktiv träning och min jäkla skit hund är klar att debutera i den avancerade klassen. Snacka om att vila sig i form...
 
Så nu har vi gått på varenda onsdagsträning och har faktiskt varit ute på klubben två gånger förra veckan. Det är jäkligt kul att träna! Motivationen är tillbaka!
 
Kommer även att försöka uppdatera bloggen lite oftare än typ varje halvår, men kanske inte heller varje dag. Jag uppdaterar när jag vill, hinner och orkar.
 
Ska försöka att summera denna sommar i kommande inlägg, men om det är nåt ni undrar. Så fråga gärna!
 
Älskar den här bilden! Den är inte perfekt på något bevis men det är givande träning i form utav glädje och lek. Notera att jag belönar framåt, lite minns jag från lydnadskursen i vintras... ;) Belöna framåt = energi framåt.
 
Taggar: florian;

Kommentar:
#1: Olivia

Härligt att du är tillbaka på bloggen! :)

Svar: Tacktack :)
Mathilda

2013-10-08 @ 14:45:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: