Mathildas Hundar

2011-09-14
07:38:20

Nu får det vara nog!

Gissa varför jag vaknade av i morse? 

Det var inte utav ringklockans alarm utan Florians eviga pipande och gnällande. Jag försökte att ignorera det genom att lägga kudden över mitt huvud. Men när jag hörde att kompost gallret ramlade i golvet förstod jag att han rymt in till Svea som löper. På en gång hoppar jag upp ur sängen och springer till köket för att förhindra att vi får inavlade små valpar. (Florians mormor är ju Ronja och Sveas mamma är Ronja = ej lyckat)

Efter det är jag klarvaken och kan inte somna om.

Så nu tycker jag att det är nog. Nu måste hon sluta löpa!

To my english readers! Google Translate isn't working very well. When I try to write that Svea is in season, they translate it to that Svea is running because the Swedish word means both running and that a bitch is in season. ;)


Kommentarer:
#1: Tina

Nästa som ska löpa här hemma är Fia, så då är det min tur att sova lite mindre.



Visst är det UNDERBART när tikarna går ur sina löp, och hanarna blir sig själva igen!

2011-09-14 @ 08:56:24
#2: Mathilda

Ja jag längtar och jag hoppas att Florian kan hålla sina känslor i styr i Högbo... Vill inte att han ska bete sig så som han gjorde i Lida. Haha han skulle para alla!

2011-09-15 @ 08:10:28
#3: Tina

Tyckte han var ganska kul i Lida, fast där var alla hanar lite galna:o)

2011-09-17 @ 00:35:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: