Mathildas Hundar

2012-11-23
16:52:00

Min hund är sjuk!!
Stackars Florian har blivit sjuk, dödssjuk (!) eller nja det kanske var att ta i. Men detta är den allvarligaste sjukdomen han någonsin haft eller som någon av mina hundar någonsin har haft. (Peppar, peppar.) Han har fått fukteksem.
 
Hönsmamma som man är var jag tvungen att fråga alla sjukdomsexperter om råd. Fick råd om att klippa rent, spola med vatten, smörja in med "hotspot"-geggamojja, sätta upp pälsen i toffsar och sätta på en tratt på honom. Öh, vart har vi en tratt? Har vi ens en tratt? Ringde runt i hela familjen i jakt efter en tratt, moster min hittade en tratt som legat nerpackad i en låda länge (därav trattens knöliga utseende)
 
Väl i fart med att sätta på Florian tratten så kommer jag på att jag har aldrig satt på en tratt på en hund, hur gör man? Det tog säkert 20 minuter innan jag lyckades klura ut hur man gjorde. När tratten väl var på så hade min tidigare levnadsglada hund förvandlats till en staty. Skeptisk som sjutton stod Florian prickstilla i säkert en kvart medan matte hans skrattade så hon fick ont i magen och var tvungen att hämta kameran.
 
Update: Efter mutande utav köttbullar och blodpudding så har min glada hund vaknat till liv igen. Han är dock fortfarande skeptisk och sitter mest och surar i ett hörn. Undrar när han kommer att förlåta mig? ;)
 
Skeptiska Florian som för första gången har en tratt på sig. Han stod så här i säkert en kvart!

Kommentar:
#1: Sara Jansson

Hahaha men goflorian!

Svar: Haha men gosara ! ;)
None None

2012-11-23 @ 20:41:02
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: