Mathildas Hundar

2011-12-15
15:09:00

Dental Care
På Stockholms utställningen så blev det som vanligt lite shopping. Häromis har tydligen bytt namn till Eurogroom och eftersom dem tar emot SKKs inteckningskort så var det där vi shoppade som mest!

Jag köpte bland annat en tandkräm med leversmak till hundarna, så igår invigde jag den och borsta tänderna på hundarna. Florian och Svea har redan fina vita tänder men det är alltid bra att borsta i förebyggande syfte. Tanten Cleo har däremot på äldre dar fått mindre fina tänder så det ska bli spännande att se om tandkrämen kommer att hjälpa något. Förhoppningsvis behöver jag inte skrapa tänderna lika ofta :) 

Svea var lugn som vanligt och brydde sig inte märkvärt när jag borstade tänderna. Cleo och Florian spottade och ryckte med huvudet lite i början men dem lugnade sig snabbt.

När jag borstade Florians tänder så upptäckte jag att en av framtänderna i överkäken hade gått av och bara halva satt kvar. Jag skrattade lite för mig själv och tänkte att det är konstigt att det inte är fler tänder som har åkt ut. Han ska ju alltid ha något i munnen att tugga på och när vi är på promenad så hittar han stora stockar som han springer runt med. Så nu ska jag boka tid hos veterinären för att fixa ett tandintyg och samtidigt ska han vaccineras.


Sveas tänder


Och Florians tänder... ;)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: