Mathildas Hundar

2011-12-06
21:14:58

Rallylydnad!
Ikväll tränade jag rallylydnad tillsammans med träningsgruppen. Idag kom även Carola och Kerry, Farmarens Kerry Kilkenny och tränade med oss. Jag tog med mig både Florian och Svea, vilket kanske inte var den bästa idén då dem blev väldigt avundsjuka på varandra när jag tränade med en av dem och den andra fick vänta.

Hundarna var glada och pigga som vanligt (vissa lite mer kära än andra, vilket tikarna inte uppskattade...) men jag tror att alla tvåbenta var allmänt trött och flamsiga. Ingen kunde inte direkt fokusera plus att det måste ha varit någon gudstjänst eller något i kyrkan så det kom bilar stup i kvarten och skulle parkera på vår parkering. Så vi avslutade träningen ganska snart.

Men utav det lilla som vi tränade så gick det bra. Florian har börjat förstått läggande och ställandet bättre, så det gick faktiskt riktigt bra. Även Svea har börjat snappa upp lite utav vår träning, när hon inte kollade och skällde på de andra hundar så skötte hon sig super bra! Sitt framför med vänster/höger ingång och liknande fungerar riktigt bra och även alla vändningar och snurrar. Ligg och stå börjar komma på plats det med. Kanske att jag ska starta henne i någon klass nästa år också? Vi får se.

Nästa vecka, då ska jag bara ta med mig en hund i alla fall! Det funkar bäst så!




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: