Mathildas Hundar

2011-07-29
12:49:00

Tränat Agility
Dem här senaste två veckorna så har jag och syrran tränat agility lite extra mycket. Tyvärr så har vi varit lite lata med att knäppa kort. Men idag tog jag med mig kameran och hann i alla fall få några kort på Florian. Jag har suttit och skrattat gott åt hoppbilderna! Är det någon som har lyckats få en bra hoppbild på en Beardis? Jag tycker mest att man får bilder på flygande hårbollar som ser riktigt roliga ut!

Själva träningspasset gick jättebra för alla tre hundarna även fast alla tre blir lite väl övertaggade i början och inte riktigt kan fokusera. Svea är väldigt grön och jag har inte tränat särskilt mycket agility med henne alls, så med hennes träningspass blir korta och bara träning med enskilda hinder speciellt däcket, platta tunnel och slalom. 

Florian ska ju starta öppen hoppklass nästa fredag i Lida och han är fortfarande osäker på däcket. Vi har inga problem när däcket sitter längst ner, men när man höjer upp den en bit så börjar han bli osäker på vilket av alla hål han ska hoppa igenom. Så jag tränade på att först sätta honom nära däcket och sedan går jag runt och kalla in honom. Sen ökar jag avståndet så att jag sätter honom längre och längre i från däcket. Då blir det genast lite svårare. När han gör rätt använder jag klickern och ger honom godis. Om han gör fel så börjar jag bara om. Det blev även lite slalomträning, det kan man aldrig träna för mycket på ;)

Cleo hade jag ju inte planerat att starta i Lida och när mamma hörde det utbrast hon: - Men varför inte Cleo? Hon går ju som en klocka!  Och helt ärligt så vet jag inte hur jag tänkte... Jag glömde nog bort henne i all hast. Men som tur var så är det förlängd anmälningstid så jag anmälde henne till öppen agilityklass.

På träningarna så har Cleo varit toppen duktig. Vi har tränat mycket på slalom, bordet och balanshindrena. I veckan ska vi träna mer på olika kombinationer.

Om ni har tips på bra övningar så är jag jätte tacksam!


Kommentarer:
#1: Hanna

åh så söt :)

2011-07-29 @ 13:57:29
#2: Saidheidi

A very nice site keep it up. Regards

2011-08-05 @ 15:40:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: