Mathildas Hundar

2011-06-26
17:40:00

Dogsled
Jag och min syster har haft många tokiga ideér som ofta involverade våra hundar. En idé som vi inte riktigt har släppt är att det vore riktigt häftigt att ha ett helt hundspann med Beardisar.

Vi har faktiskt testat en gång eftersom att vi har en hundsläde hemma i garaget. Den är dock gjord för en hund men det löste vi och satt på hundarna varsin sele och knöt dem sedan fast i släden. Linnéa var första testperson och satt sig modigt i släden medans jag smyger iväg till andra sidan av ängen och skriker allt vad jag har för att hundarna ska höra mig. Ni kan ju nästan förutse vad som kommer att hända...

Hundarna springer så fort det bara går, ner i diken och upp igen, snön yr och Linnéa har problem med att inte ramla ur släden. Släden välte ett flertal gånger och vi var nära på att köra in i träd, men vem bryr sig om det? Vi och hundarna hade riktigt kul!

Med ordentlig utrustning och om man tränar in kommandon som framåt, stanna, höger och vänster så tror jag att vi verkligen skulle lyckas med att ha ett hundspann med beardisar.

Skulle vi vara först eller finns det någon annan som redan kört släde med ett gäng beardisar?



Kommentarer:
#1: Anonym

Jag har för mig att beardisar har deltagit i Vindälvsdraget, men vet inte hur många de hade i spannet,om det var pulka eller skidor...

Kör på vet´ja!! Vår granne har ju riktiga slädar!!



Camilla

2011-06-26 @ 23:58:22
#2: Charlott

Ja, tänk att ni inte gjorde er illa :-)

2011-06-29 @ 15:14:54
#3: Camilla

Nu är det fixat! Till vintern packar ni in ett gäng hundar och kommer till Fjäl - då blir det race ;o)

2011-07-04 @ 21:36:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: