Mathildas Hundar

2011-06-07
16:08:00

Mina hundars matvanor

Normalt äter mina hundar bara Best in Show Fullkost men till Florian ger jag Royal Canin Medium Adult. Då och då blandar jag även i Klass Normal eller burkmat så som Vov i torrfodret. Om det blir några matrester över från middagen blandar jag i det i maten. Oftast ger jag torrfodret torrt men ibland blötlägger jag även fodret.

Mina hundar är inte särskilt matgalna så dem har alltid fri till gång på vatten och Fullkost fodret. På nätterna delar jag upp hundarna så att tjejerna är i vardagsrummet och Florian är i köket. Tjejerna delar på en vattenskål och en matskål med Fullkost medan Florian får en egen vattenskål och en egen skål med Royal Canin. Tjejerna brukar kunna vakta maten och då vågar stackars Florian inte äta, men genom att dela på dem så försvinner det problemet.

Mina hundar äter bäst på natten oftast så är det tomma matskålar morgonen där efter. Jag tror att det är så för att det är då dem får ro till att äta. På dagen händer det så mycket annat roligt så dem "hinner" inte att äta.

Vad har era hundar för matvanor?


Kommentarer:
#1: Margaret

I am feeding my dogs twice a day. Early morning, ab.5:30, aafter a short being in the garden please me Breakfast time. I am giving them dry food - Specyfic (adult, puppy or senior depend of age and period of life) as a breakfast. At afternoon is time for dinner. They are getting cooked food. Meat with rice, potatoe and some vegetables + sometimes oil and vitamins.

at my home, a meal for 7 dogs taking about 1 minute :-), all eat at the livingroom/kitchen (I have it together).

2011-07-06 @ 07:26:12
#2: Ullis

Jag ger mina hundar First Choice, ett torrfoder som jag är nöjd med. Lasse äter fortfarande 3ggr/dag medan Putte och Percy får sin mat uppdelad på två måltider, morgon/kväll. Och så får de lite gott under dagens gång då vi är ute på promenader eller tränar!

2011-08-09 @ 12:45:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: