Mathildas Hundar

2011-06-01
13:47:00

Shy feeder
Shy feeder är ett B-vitaminkoncentrat som ursprungligen är till för hästar men jag har börjat gett mina hundar detta. Florian har gått ner mycket i vikt sedan vi flyttade till lägenhet och det har tagit lång tid innan han vant sig med omställningen. Jag började ge honom shy feeder för att jag hört att det ökar hungerkänslan hos hunden så jag gav honom 10 ml om dagen i ungefär två veckor sedan tog jag en paus på någon vecka och han fortsatt att äta med god aptit. När jag märker att han börjar äta sämre som t.ex. när tikarna löper då ger jag honom shy feeder i två veckor igen. Florian har gått upp i vikt och äter mycket bättre så jag tycker att det funkar väldigt bra.

B-vitamin sägs vara bra för en massa saker. Bland annat så ska det vara bra för pälsen och gör att dem fäller snabbare. Det ska även hjälpa mot dålig klokvalité, hudproblem, stress mm.

Har även fått reda på att det skyddar mot fästingar...? Jag använder redan fästingmedel på mina hundar så jag vet inte om B-vitamin skyddar mot fästingar. Men det kanske någon av er vet? Någon av er kanske till och med använder sig utav B-vitamin preparat för att skydda mot fästingar? Berätta gärna i så fall! :)


Kommentarer:
#1: Dagmara

In Poland we take vit. B against mosquitoes for people. Against ticks I give dogs garlic preparat for dogs from Germany (Koebers or Hokamix). I'm not shure that is working, but is good for immunity too.

2011-07-29 @ 16:38:34
#2: Carina Abdalah

Hej. Jag och min man tog över en hund för 1 månad sedan. Han är en Amstaff/Rottis och han är 5 år. Dom som hade honom lagade alltid mat till honom. Så nu så har vi jätte stora problem att få honom att äta riktig hundmat. Vi har kastat jätte mycket pengar på olika foder och mat till honom. Han äter jätte dåligt. Tycker du att vi ska prova att ge honom shy feeder? Vi är jätte glada för alla tipps som vi kan få. Mvh Carina.

2011-09-05 @ 20:49:02
#3: Jenny

Jag testade att ge candy shy feeder en sommar och hon hade faktiskt nästan inga fästingar alls då! Om det var slump vet jag inte men tyckte faktiskt det verkade funka! Gott var det med tyckte hon :) (vet inte varför jag inte tänkte på det i somras, ska testa nu till våren igen!)

2012-11-24 @ 14:30:56
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: