Mathildas Hundar

2011-05-31
17:00:00

Mina önskemål

När vi ändå är inne på ämnet hundkläder så tänkte jag ta upp vad jag vill förbättra med mina hundkläder.

Boots: Jag använder boots till mina hundar när det regnar ute och jag vill hålla dem torra och rena. Men även innan och under hundutställningar för att hålla deras vita tassar vita. Det funkar oftast toppen men det problemet som jag har och säkert även många andra har, det är att bootsen inte alltid sitter kvar.

Därför önskar jag att bootsen görs med kardborrband hela vägen runt och inte bara en liten bit. Så att man kan spänna fast så hårt som det behövs. Jag vill även att det ska finnas olika boots för fram och bak, så att bootsen i bak spänns fast över hasen. Bättre passform som göra att bootsen inte åker av lika lätt. Sen vill jag att dem ska vara högre! Jag som beardisägare vill att bootsen ska täcka allt benhår och inte bara det längst ner. Till sist det viktigaste: Dem ska vara hållbara! Eftersom att jag använder mina väldigt väl och använder dem under blöta skogspromenader och cykelträningar så spricker dem ofta och förlorar därmed dess funktion.

Regnoverall: Så fort det regnar ute så använder jag regntäcke på mina tre, för att förhindra att hela lägenheten luktar blöt hund och liknar mer eller mindre ett badhus efter våra dagliga promenader. De regntäcken som jag har är toppen! Men dem kan förbättras..

Det är nämligen så att jag vill ha hela hunden torr, inte bara vissa delar. För mig vore det toppen om regntäckena kunde täcka halsen så att dem sträcker sig upp mot huvudet. Det finns sådana täcken för hästar, så jag vill att det även ska finnas för hundar! Då slipper allt hår på bröstet och halsen bli blött. Jag skulle även önska att det fanns tiktäcken. De täcken som jag använder har nämligen ett stort hål på magen, anpassade för att hanhundar ska kunna kissa. Men tikarna behöver ju inte ha ett hål där, därför skulle jag vilja ha tiktäcken. Så att deras päls på magen inte blir blöt och lortig.

Det vore även bra med en fleeceoverall som uppfyller dessa krav.


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: