Mathildas Hundar

2011-11-23
12:00:00

Dag 10 - Ett roligt ögonblick med din hund

Vaddå ett roligt ögonblick? Varje dag är rolig tillsammans med mina hundar!

Vilket ögonblick ska jag välja?

Kanske är det dem varma sommardagarna vi är ute på promenad och hundarna har hittat ett lerigt dike som dem ska svalka sig i. Helt plötsligt så är alla döva och hör inte att jag förtvivlat ropar neeeeej! Mitt i leran där lägger dem sig nöjt med en stor suck. Skrattar gör jag åt synen och tänker att lerinpackning ska väl ändå vara bra för pälsen...?

Eller ska jag berätta om den där dagen då min första hund Monty beslutade sig för att gå på promenad. Jag var hela tiden 3 m bakom men jag fick inte tag i honom för då sprang han minsann iväg. Den promenaden slutade med att jag mer eller mindre fick slänga mig över honom som en rugby spelare.

Eller ska vi ta den vinterkvällen då jag och syster beslutade oss för att vi ska åka hundspann. Vi band fast 5 st hundar i vår hundsläde, en av oss satt i och den andra, sprang till andra sidan av ängen och ropade allt vad den hade. Den kvällen åkte vi ner i ett ex antal diken och vi vurpade i snön fler gånger än du kan räkna till. Men vi och hundarna hade hur kul som helst!

Varje dag fylls av nya minnen som vi delar tillsammans. Det är jag och mina hundar. Vad skulle jag göra utan dem?


Varje gång vi är i utställningsringen är ett roligt ögonblick med min hund


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: