Mathildas Hundar

2011-11-05
11:48:49

Long walk in the sand
Igår åkte vi till grusgropen eftersom att grabbarna skulle köra cross. Jag och syrran tog en 2 timmars promenad med våra hundar och mammas hyperaktiva pojke Brian. Hundarna sprang som dårar och dem hade riktigt kul! Det är så härligt att se en hel flock Beardiesar (och en norwich) springa och leka! Glädjen och energin lyser kring hela flocken! Vi passade på att klättra i branta sandbackar vilket är en toppen bra träning för både oss och hundarna.

Vi gick även förbi en fabrikslokal som där vaktade två schäfrar. Inhägnaden som de vaktade var väldigt stor och det var riktigt häftigt att se vilken sten koll dem hade på oss. Även fast vi var väldigt tysta och smög förbi inhägnaden så märkte dem oss direkt och kom skällandes. Om jag vore tjuv så skulle jag ju garanterat inte ha klivit in i den inhägnaden... Vakthundar är verkligen respekt ingivande.

Våra hundar gick lugnt förbi utan koppel och brydde sig inte om de skällande schäfrarna. Förutom Duncan då som glatt gick fram till stängslet och hälsade. Men då blev båda schäfrarna knäpptysta och hälsade vänligt dem också. Men jag antar att dem är tränade till att vakta inhägnaden från människor och dem ska ju inte anfalla andra hundar eller varandra.

Tyvärr så var det inget bra fotoväder då det var disigt. Men jag lyckades få ett par hyfsade foton.



Kommentar:

Va härligt! :D

2011-11-05 @ 16:41:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: