Mathildas Hundar

2011-10-13
15:51:00

Dogs in Wheelchair

Jag vill fråga er vad ni tycker om ha hundar i rullstol? Är det bra eller dåligt för hunden?

Om vi försöker få igång en diskussion här i kommentarsfältet så berättar jag vad mina åsikter kring detta är.

I want to ask you what you think of having dogs in wheelchairs? Is it good or bad for the dog?

We can try yo start a discussion here in comment square (I don't know if that's the correct translation, but I hope you understand haha) and I will tell you my point of view.



Kommentarer:
#1: Ulrika

Hmmm, tycker det är svårt att ta ställning till detta. Min spontana reaktion är att man går för långt när man sätter en hund i rullstol. Jag själv skulle inte göra det med nån av mina hundar. Kanske hade jag tänkt annorlunda om jag bara hade haft EN hund? Nej, jag tror nog inte att jag hade gjort det då heller.

2011-10-14 @ 17:06:24
#2: Mathilda

Jag tycker också att det är en svår fråga. Men jag har i och för sig redan tagit ställning till denna fråga då min förra hund Monty skadade sitt ben så illa att han inte skulle kunna använda det. Jag valde att avliva honom då jag tycker inte att en så pass aktiv och livlig hund som han var ska kunna springa och busa med sina kompisar. Jag tror inte han skulle kunna göra det på samma sätt i en rullstol eller med tre ben.



Men däremot om jag hade en hund som inte hade samma behov av att springa och busa utan mest nöjer sig med att lunka på promenader. Då skulle jag nog ha tänkt till en extra gång. Men som sagt det är en svår fråga.

2011-10-14 @ 17:59:05
#3: Charlott

Håller med Ulrika. Det känns inte bra, gör ont i magen av att bara se bilden. Tror inte att jag skulle kunna ha en hund i rullstol.

2011-10-15 @ 11:00:08
#4: Malin

Det är en väldigt svår fråga, håller med Mathilda här, det beror på hunden. Om hunden inte tar skada av att ha rullstol utan är lugn och trivs med att ta det lugnt så skulle jag överväga att ha det! Min hund idag skulle bli svårt, fast det finns ju hundar som busar och leker på tre ben också. Det beror helt på hur hunden klarar sig, om min Algot skulle kunna hoppa runt och leka med tre ben skulle han få göra det men om han skulle bli nedstämd och inte njuta av livet så blir det endast en massa lidande.. Det är svårt och individuellt tycker jag!

2011-10-16 @ 11:58:52
#5: Mathilda

Ja och det är ju svårt att förutse hur hunden skulle må i rullstol. Man vill ju inte låta den genomgå en svår operation och sen sätta den i rullstol för att sedan upptäcka att den inte trivs och därför måste avliva.

2011-10-17 @ 07:39:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: