Mathildas Hundar

2011-10-18
13:31:22

En fråga...
Jag har en fråga till er som jag skulle vilja att ni svarar på:

Vilken hundras skulle du inte vilja äga? Och varför?

Mitt svar: Jag har ingen ras som jag känner att jag absolut inte kan tänka mig att skaffa mig. Men jag vet ju vad jag vill ha för egenskaper hos en hund. Jag skulle aldrig skaffa en hundras som inte går att ha som en familjemedlem. Jag vill att min hund ska kunna leva i mitt hem, tillsammans med andra djur och barn. Ett till krav är att jag vill ha en sund hund med bra mentalitet.  


Men nej, jag kan faktiskt inte peka ut en ras jag absolut inte skulle äga. Det är i så fall att jag aldrig skulle skaffa en blandras eller en varghybrid, det går helt emot mina värderingar. Men då är ju dem inte heller någon ras;)

Men jag måste ju erkänna att jag trivs väldigt bra med Beardis ;) En aktiv, glad och sund hund!


Kommentarer:

Måste faktskt säga att det finns två raser som jag inte hade velat ha, tax och pudel. Dock är det inte något pga själva rasen utan mer jag som har fixa ideer. Jag har alltid tyckt att tex en tax hade haft svårt att hänga med mig i mitt liv o i mitt tempo, det är med största sannolikhet bara mina fördomar och okunskap. Och sen pudel... Ja, där vet jag inte. Jag vet bara att jag hade inte velat ha en. Mina fd svärföräldrar hade en o hon var super trevlig o jag gillade henne jätte mycket. Men ja, jag vill inte ha en :)

Jag trivs super med de raserna jag har här hemma just nu (Schäfer, Malinois, Pinscher) och jag är fullt med på att det är många som aldrig hade velat ha mina raser! Men det är det som jag tycker är det fina. Alla är olika o det finns alltid en ras som skulle passat en :))

(Nu blev det en helt bok... sorry! :) )

2011-10-18 @ 19:26:57
#2: Mathilda

Bara kul att du skriver mycket! Det är ju alltid så att folk har delade meningar om vilken ras som är den bästa. Jag har också lite svårt att tro att en mindre hund skulle hänga med i mitt tempo. Jag vill ha en hund som är aktiv som får mig att vilja gå ut i skogen på lång promenader.



Men däremot så har mamma och syrran en varsin norwich terrier och dem hakar ju på beardisarna utan problem. Men jag tycker fortfarande bättre om stora hundar :)

2011-10-18 @ 21:04:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: