Mathildas Hundar

2011-10-19
17:11:41

Gud vilka söta hundar!

Jag har precis varit ute och kissat hundarna, när vi var ute gick det förbi en tjej som kollade på hundarna och fick ett stort leende på läpparna och brast ut: -Gud vilka söta hundar!  Tack svarar jag och tänker för mig själv hur nu hundarna kan vara söta när dem är skitiga och oborstade...? Dem har allt haft dagar när dem varit sötare :)

Men jag blir lika glad varje gång jag får en fin kommentar och inte för att skryta men det får vi faktiskt ganska ofta ;) Vi har en hel del tanter som bor här, vissa är senila och kommer inte ihåg vad dem sa för 5 min sedan. Men alla är så kära i hundarna och kommer springandes efter oss, hundarna står så snällt och blir klappade och jag lyssnar tålmodigt och svarar för sjuttioelfte gången vad hundarna heter, hur gamla dem är och berättar att Cleo faktiskt är av samma ras som dem andra, hon är bara klippt varpå tanterna ser lika förvånade ut varje gång ;)

Syrran har träffat på gamlingar, hon med när hon var här med hundarna och då kom det fram en gubbe och berättade för syrran att man absolut inte fick klippa luggen på dem här hundarna, för det är förbjudet. Jag skrattade när syrran berättade det för mig och sa välkommen till min vardag :)

Sen möter man ju dem som håller på att tappa hakan när dem ser en tjej komma gåendes med tre stora hundar, men det är ju en helt annan historia (;

Har ni varit med om något liknande? Eller har ni något roligt att berätta? Ni kanske också har senila hundkära tanter där ni bor? ;)

Så här älskar jag att se Beardisar, en hel grupp, springandes i full fart, tungorna ute, pälsen som yr och man bara ser hur lyckliga dem är! Då är det svårt att inte bli kär i denna underbara hundras :)


Kommentarer:
#1: Elin

Min äldsta blir snart 6år och han var rätt less på utställning, så vill inte börja släpa dit han igen. Och min minsta som tyckte det var skitkul och hade bra proportioner har istället en skada på sin svans som han fick i ungåldern, och trots vet.intyg så tyckte jämt domarna att det störde svansens helhetsintryck, så om jag bara ska tävla om 1or, så orkar jag inte hålla på. Man tävlar ju för att vinna högre upp eller bättre och fler titlar. Därför ställer jag inte längre :/

2011-10-19 @ 18:00:43
#2: Tina

Vi har en massa OES här i denna byn och en gång när jag och Charlie stod och pratade men en ägare och oes så kom en man och frågade om det var samma ras fast charlie valp......Han var i full päls:o)



Sen en annan gång var det en tant utanför affären som klappade på Skipper och berättade att hon minsann brukade hälsa på honom.....ALDRIG sett henne innan:o)



Men det är klart att beardisar drar ögonen till sig, kan dom göra annat?

2011-10-19 @ 22:16:54
#3: Mathilda

Haha va roligt att dem trodde att han var valp även fast han var i full päls, annars brukar ju folk tro det när dem är klippta :)

2011-10-20 @ 09:18:59
#4: Tina

Tyvärr är det många här som tror mina är oes, då den en av dem i byn försöker hoppa efter bilar och annat på vägen så kör de flesta väldigt sakta förbi oss och gärna över på andra sidan vägen om de inte ha möte, det är lite trist!!

2011-10-22 @ 11:21:01
#5: Martin

Vilka fina vovvar på bilden :)

Svar: Tack!
Mathilda

2013-04-25 @ 21:38:37
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: