Mathildas Hundar

2011-10-22
17:16:00

Lämna hunden utanför affären
Igår kväll gick jag och Sonny med hundarna till ICA för att handla lite mat. Jag stannade självklart utanför med hundarna medan Sonny gick in och handlade. Men då kom jag på att tänka på de som faktiskt lämnar sina hundar utanför affärer när dem ska handla och den risken dem utsätter sina hundar för. Det är ju inte helt ovanligt med folk som tar hundar och sedan säljer dem eller utsätter dem för något hemskt. Jag skulle aldrig våga utsätta mina hundar för den risken, det är jag alldeles för feg för. Jag vet att jag någon gång har lämnat dem utanför när jag bara ska springa in o handla något snabbt, men jag har varit så orolig och haft hjärtat i halsgropen tills jag kommit ut till hundarna igen, så jag har lovat mig själv att jag aldrig mer ska göra så eftersom att jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om hundarna blev stulna.

Vågar ni lämna era hundar utanför affären när ni ska handla?


Kommentarer:
#1: Tina

Jag lämnar endast mina OM jag kan se dem inifrån affären, och i denna lilla byn är affärerna små så man ser ut:o)

Men även då är det nervöst!!

2011-10-25 @ 10:40:23
#2: Mathilda

Nä det förstår jag. Här i stan är affärerna allt annat än små och utan fönster ;)

2011-10-25 @ 12:01:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: