Mathildas Hundar

2011-10-18
12:34:00

Training in the Dark

För någon dag sedan var jag så sugen på att träna agility så jag bestämde mig för att åka hem till mamma och plocka fram våra hemmagjorda hinder. Men när jag väl kommer hem till mamma runt 6 tiden så är det kolsvart ute och runt noll gradigt ute. Jag hade helt glömt bort att vi går mot vinter tider. Men jag klädde på mig mössa, vantar och en riktigt tjock jacka och så bygge jag upp en liten hinderövning. Började att träna lite med Florian som var lika glad som vanligt men upptäckte snabbt ett problem. Hindrena låg på ungefär 20 cm, men trots det rev Florian i princip varje hinder. Jag ger upp och inser att det är för mörk för att träna.

Jag släpper ut dem andra två busarna på gården och dem förstod även dem att det var träning på gång. Jag ville inte göra dem besvikna så jag tänkte att ja dem får väl gå en slalom en varsin gång, bara för att. Och det var nog det smartaste jag gjort! Jag hade nog den bästa slalomträningen någonsin med hundarna mitt i mörkret med alla hundar samtidigt! Dem peppade varandra och alla ville vara bäst, så därför gjorde dem också sitt bästa.

Så det är mitt tips till er! Träna i mörkret med fler hundar samtidigt ;) Nej då, skämtåsido, men jag kommer absolut utnyttja det faktum att dem peppar varandra. 



 




Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: