Mathildas Hundar

2011-09-08
12:42:00

En fråga...
Fråga: Hej. Jag och min man tog över en hund för 1 månad sedan. Han är en Amstaff/Rottis och han är 5 år. Dom som hade honom lagade alltid mat till honom. Så nu så har vi jätte stora problem att få honom att äta riktig hundmat. Vi har kastat jätte mycket pengar på olika foder och mat till honom. Han äter jätte dåligt. Tycker du att vi ska prova att ge honom shy feeder? Vi är jätte glada för alla tips som vi kan få.

Mvh Carina.


Mitt svar: Hej! Om jag vore er så skulle jag absolut testa att ge Shy Feeder. Jag skulle även testa att blanda lite matrester från er mat tillsammans med hans hundfoder. T.ex. blanda i resterna från köttfärssåsen eller korvstroganoffen. Jag har även hört att Icas hundfoder med kycklingsmak skulle funka på hundar med dålig aptit, man kan ju alltid testa? :)
 
Annars tror jag att i erat fall kanske den dåliga aptit kan bero på hela omställningen med flytten och ägarbytet? När vi flyttade så tog det lång tid för min hane att vänja sig och han hade då dålig aptit. Men när han vant sig med sin nya miljö så slappnade han av mer och fick tillbaka sin aptit.
 
Detta är mina tips, men jag är ingen expert och har ingen utbildning inom detta ämne så om du vill få mer kunskapsbaserade svar så ta kontakt med en hundfodersexpert.
 
/Mathilda


Har ni några fler tips och idéer till Carina hur hon kan få sin hund att äta bättre?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: