Mathildas Hundar

2011-09-13
20:20:54

Sista utställningsträningen, eller?
Jag har precis kommit hem från utställningsträningen. Det var flera tappra hundägare som trotsade blåsten och regnet för att träna lite utställning tillsammans. Vi har fått upp en riktigt trevlig stämning i gruppen och alla hjälps åt att hälsa på hundar som är lite blyga eller lite för glada. Vissa ekipage har gjort jättestora framsteg på dem här träffarna och det gör mig som ledare riktigt glad!

När vi avslutade så påminnde jag alla om att det här var vår sista träff för i år. Detta var inte alls omtyckt då alla har uppskattat träningarna mycket så alla undrade om jag inte kunde hålla i fler träningar. Jag har inte haft något planerat, men jag har skickat iväg ett mail till Pat (gästriklands kennelklubbs ordförande) och undrat om vi inte kan lägga till några fler träningar under hösten.

Vi ska även kolla upp om vi kan hyra någon lokal och ha inomhusträningar. Men då det är dyrt och så måste man nog vara ganska många för att få det att gå runt. En heldags träning kanske skulle vara något? Finns det något intresse för det? 

Det är så himla kul när man blir uppskattad för det man gör!


Kommentarer:

Det förstår jag, att det måste vara så kul att få positiv respons för det man gör. Att få träna på just utställning, skulle jag också behöva. Har tyvärr inte hittat någon kurs i närheten just nu.

Tack för din kommentar .-)

2011-09-13 @ 23:03:03
#2: Emma

Hej ! Har du fortfarande utställningsträningar ?

Jag är intresserad, hittar ingen annan än dig :)



Mvh Emma



Svara på min mail

[email protected]

2012-02-07 @ 12:10:27
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: