Mathildas Hundar

2012-04-27
10:42:00

Äckeldjur

Igår när jag borstade Florian så hittade jag tre fästingar som kröp på honom, skickade genast iväg ett sms till mamma och sa att jag måste ha fästinghalsband nu! Snäll som hon är åkte hon direkt från jobbet och köpte ett varsitt fästinghalsband till hundarna.

Vi använder oss utav Scailbor fästinghalsband och dem fungerar jätte bra för våra hundar. Det är väldigt sällan jag hittar fästingar på någon utav hundarna när dem har halsbandet på.

Förstår inte varför sånna här äckeldjur som fästingar existerar överhuvudtaget? Gör dem någon nytta alls, förutom att sprida diverse farliga sjukdomar?

Har din hund fått någon fästing ännu? Och vad använder ni för fästingmedel?



Kommentar:
#1: Tina

Vi har inte hittat några fästingar på våra än, men jag använder expot när det är dags

2012-04-27 @ 12:00:41
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: