Mathildas Hundar

2012-04-15
19:32:45

Brian BOB !

Jag har precis kommit hem från en händelserik och väldigt rolig dag i sundsvall. Ruby, Farmarens Hot Red Baby blev trea bästa tik bland hård konkurrans och med en fin kritik. Smilla, Farmarens Good Girl blev tvåa i öppen klassen och skötte sig jätte bra! Hon har verkligen hämtat sig jätte bra efter sin valpkull förra året och hon såg så fin ut :) Och lilla killen Brian, Potterdale Golddust slog på stort och blev bäst i rasen!!

Så himla roligt! Och jag vet att mamma är riktigt stolt över sin lilla kille :)

Det har varit en väldigt bra stämning under dagen vilket alltid är roligt och jag tyckte det var positivt att det var så stor uppslutning på beardies ägare som ville visa för Michael när han gjorde sin domar debut på beardies. Det är viktigt att stötta nya domare inom rasen så att de känner att det är roligt att döma beardies och lära sig mer om rasen :)

Nu ska jag inta ryggläge i soffan och heja fram vårat hemma lag brynäs till SM guld!



BOB: Potterdale Golddust
BOS: Alistair's One Look You're Hooked

Judge: Michael Johansson


Kommentarer:
#1: Anette

Grattis till alla finfina utställningsresultat!!!

2012-04-16 @ 09:25:26

Jag sa ju att Micael gillade Brian så jag är inte ett dugg förvånad att han vann igår! Grattis till "Pappsen".

2012-04-16 @ 10:40:30
#3: Katarina

Grattis!

2012-04-16 @ 19:16:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: