Mathildas Hundar

2012-04-10
13:29:52

Träningssug!
Idag är jag riktigt sugen på att träna hundarna så jag ska se till att åka hem till mina föräldrar och låna deras baksida. Dem har några agility hinder, slalompinnar och en tunnel som jag tänkte plocka fram.

Jag tränade med alla tre i söndags och dem var så himla duktiga!! Alla tre tränade med liknande upplägg. Jag brukar alltid värma upp med lite bus bland annat med lite grundlydnad så som fot, sitt, ligg och stå innan jag övergår till det jag huvudsakligen planerat att träna. I söndags var planen att träna slalom med Florian och jag använde mig som alltid av allémetoden. Trots att vi inte tränat slalom på hela vintern så gick det så himla bra! På slutet kunde jag ha fyra pinnar i en linje och han riktigt hoppade igenom slalomen!

Gammel tanten Cleo tyckte det var så himlans roligt att hoppa några skutt och för henne blev det mest bus. Svea var ovanligt taggad och hade full fokus på mig under fotgåendet! Det är jag inte bortskämd med... Vi avslutade med att hon fick hoppa en linje (lågt räcke, högre oxer och lågt räcke) och det syns verkligen att hon har mognat i både kroppen och huvudet. För hon har aldrig varit så här välbalanserad och självsäker över hindrena. Lill tjejen hoppade hela 55 cm för första gången. Det är ett stort framsteg för henne!

Så idag ska jag se till att träna med samma känsla och spinna vidare på det vi tränade på förra gången.

Här är några fina bilder på mig och Florian som mamma tog när vi tränade fotgående:


Kommentar:
#1: Katarina

Hej!

Hittade hit via Hundbloggar på fb. Vilka fina hundar du har! Lägger till dig i min blogglista.

2012-04-11 @ 19:12:23
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: