Mathildas Hundar

2012-01-08
19:13:00

8 Januari 2012
Idag har jag och Florian varit och tränat rallylydnad i ett ridhus. Det var många nya hundar och människor, men Florian lyckades hålla koncentrationen något sådär i alla fall ;)

I början är han som vanligt lite överlycklig och har lite svårt för att stå på alla fyra utan han hoppar mest. Men han lugnade sig snabbare än vanligt och han fortsätter att utvecklas. Det märks att för varje träningen så kommer han till arbete snabbare och han kan hålla koncentrationen längre. Jag har börjat att plocka bort godiset mer och mer, för att tillslut bara kunna ge beröm efter att vi gått en hel bana.

Vi gick även en fortsättningsbana, vilket inte var några större svårigheter. Snurr under gång, hopp över hinder och de flesta andra momenten gick bra. Men vi måste absolut träna mer på sitt stå gå runt. Han vill gärna inte stå stilla :)

Lisa fotade förresten så bilder kommer!

Idag har även mamma, Carola och Ulrica kommit hem från England. Det har gått jättebra för Ulrica att döma och hon är nöjd över sina beslut. Dem hade köpt med sig tre borstar hem i olika färger. Jag valde den rosa :) Sen gav mamma mig minneskortet till kameran. Jag har kikat över bilderna och filmerna lite snabbt och jag lovar att dela med mig av det till er så fort jag har tid över :)

Imorgon kommer en tjej som heter Mikaela hem till oss. Hon utbildar sig till hundmassör och har nu praktik, så hon behöver hundar att träna sig på. Mina hundar ställer därför upp som frivilliga!

Linnéas hund Smilla kommer dock ersätta Cleo eftersom att Cleo är öm i bakdelen efter fettknölen.

Det var allt för mig idag! Nu ska jag vila så att min förkylning förhoppningsvis ger med sig...

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: