Mathildas Hundar

2012-01-29
21:59:22

Smeknamn
Jag har två små frågor till er:

Hur tänkte du när du döpte din hund? Och har din hund något smeknamn?

Mitt svar: 

Svea heter i stamtavlan, Farmarens Made in Sweden och det heter hon för att hon är "gjord" i Sverige och har svenska föräldrar samt att vi tycker att det var ett roligt namn. 

När jag funderade ut vad hon skulle kallas så kollade jag på en sida med massor av olika namnförslag och där dök namnet Svea upp. Eftersom att det är ett väldigt svenskt namn och Sverige kallas för "Svea rike" så passade det in väldigt bra. Plus att det är ett väldigt fint namn.
 
Sveas smeknamn är svea bea, svea bea sås, sveis och när hon är dum och skäller på andra hundar på promenaden så brukar jag kalla henne för terroristen och min lilla rasist. ;)

Cleo heter Farmarens True Spirit i stamtavlan och det var mormor som döpte henne både i stamtavla och hennes smeknamn.

Cleo brukar kunna kallas för Cleo beo, tanten, gammel tanten, toktant och bajshund när hon har rullat sig i bajs... ;)

Florian heter Farmarens Florian Prinzkrona i stamtavlan och även här var det mormor som döpte honom. Dock röstade vissa personer i familjen för att han skulle heta Staffan. Dock vann jag och mormor den omröstningen. Envisast vinner ;)

Florian brukar kallas för florre, florre borre, pucko, galning och när han är på sitt mindre bra humör så brukar det bli drygo och pip olle.

Dock så brukar jag kalla dem allihopa för mina älsklingar, sötnosar, snyggingar, gullungar och massa andra töntiga smeknamn ;)


Detta är min galning ;)

Kommentarer:
#1: Hanna

Haha, vissa smeknamn var rätt roliga..:P



Vi döpte Emilia och Vilda såhär:

Emilia heter Lady Marmalade i stamtavlan och det var för att mamma och pappa tycker om den låten. Jag bestämde att hon skulle heta Emilia pga hennes mamma och mina bröder Filip och Emil. Eftersom Emilias mamma heter Filippa, efter Filip, blev dotterns namn efter Emil, alltså Emilia.

Jag brukar kalla henne för MilianPilian, Mille eller bara Milian.

Vilda heter One Look You're Hooked i stamtavlan och det fick vi som förslag från en vän.

Namnet Vilda kom jag plötsligt på en dag och då tänkte jag att jag ville ha en hund som hette Vilda.

Vilda brukar jag kalla för Vila eller Bebish.

Och såklart brukar jag kalla dom för såna där "töntiga" smeknamn...;)

2012-01-30 @ 14:07:36

Frisbee fikk sitt navn pga en gammel sang "KISS ME; FLY ME UP HIGHT; WANNA FELL LIKE A FRISBEE". Vi horte på den i bilen, og plutselig var det klart at han skulle hete Frisbee.



Carlisha het Carla da jeg fikk henne. Jeg har alltid ønsket meg ei grå Beardis tispe kalt Aisha. Dermed ble det Carlisha. Hun går under kallenavnene "Isha-bikkja", og "ISH".



Tinka her Tinka da jeg fikk henne 9 mndr gammel :)

2012-01-30 @ 20:26:30
#3: Tina

Charlie fick sitt namn direkt när jag såg bilden på honom:o)

Skipper tog låååång tid innan jag kom på, men det passade på båtresan hem:o)

Skruttan hette ju först Lizzy men blev omdöpt!

Fia-Lotta. det vara kom en dag....



Charlie kallas Mr Charles, Chali-bali

Skipper kallas skippiiii, krokodilen

Skruttan kallas skrotis

Fia-Lotta kallas Fia, Lillskippi, Alligatorn



Kan ju ta hästen som ju heter Svea, det var Robert som kom på det fina namnet.....:o)

2012-01-31 @ 00:03:30
#4: Daga

Lily - official name Katherine, she came with both to us from breeder and stayed.

So from her I decided that my girls will have pet name from flowers. So we have Lily - Daisy - Rosie. But we have two girls which I not planed to stay: Joy - most joy and loving nature ever and Kropka - it's mean "point", becose she was born with spot on head. Next will be Poppy ;)

2012-01-31 @ 21:33:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: