Mathildas Hundar

2012-06-18
15:45:00

Katastrof?
I lördags tävlade jag och Florian i spöregn på Nacka bk i fortsättningsklassen. Jag kan säga så här att det var vår sämsta runda hittills. Jag slarvade bort 10 poäng genom att gå fel väg i 8ans frestelse och Florian var allmänt frånvarande. Det är svårt att hitta den rätta balansen på Florian, antingen så blir han övertaggad och flamsar bort poäng eller så blir han loj och drömmer sig bort.

Just i lördags så trodde jag mig ha hittat den perfekta balansen, men på banan så tog bensinen slut. Jag tror att både han och jag kommer att må bra utav en kort paus från rallylydnaden nu i sommar. Jag åker utomlands två veckor i Juli och under den tiden så ska han få vila upp sig på mammas gräsmatta så vilar jag upp mig i en solstol i Spanien.

Sedan är vi snart på banan igen och jagar den sista godkända rundan i fortsättningsklassen.

Japp, ni hörde rätt. Det betyder att trots katastrofen i lördags, så skrapade vi ihop blygsamma 74 poäng, men det viktiga är att vi blev godkända!
 
Här är videon på vår runda, på slutet så hörs min tappra hejarklack ;)
Taggar: florian, rally lydnad;

Kommentarer:
#1: linnea

Katastrof? Nej verkligen inte. Tyckte han hade trevlig attityd! :)

Svar: Det kändes som en katastrof i jämförelse med övriga rundor vi gjort. Men i och för sig så har vi kanske blivit lite bortskämda med fina rundor... Synd att vi inte fångat dem på film! Florian har alltid en positiv attityd till allt, väldigt tacksam att arbeta med :)
None None

2012-06-18 @ 17:09:18
#2: Lisa

Håller med Linnéa!!! Om det där var katastrof så vet inte jag. Låna Qvittra du tycker jag så ska du få smaka på K A T A S T R O F!!! ;)

Stort GRATTIS till 2:a raka och jag blir förvånad om det inte blir 3:e raka även i fortsättningsklassen. Ni är så duktiga.

Tusen tack för att du sa JA idag när jag frågade. Du är precis vad klubben behöver för Utställningssektorn!!!

Svar: Haha, Qvittra har ju bevisat att hon kan nu ju! Vi hoppas på att få den 3:e godkända rundan snart :) måste börja träna på avancerade banor snart! Så lite så :) Jag bidrar gärna med det lilla jag kan :)
None None

2012-06-18 @ 22:33:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: