Mathildas Hundar

2012-03-07
15:29:00

Film på vår debut!
Här kommer filmen från tävlingen i söndags! Jag var riktigt nervös och svag i knäna hela rundan. Detta smittade såklart av sig på Florian som blev lite avstängd och han var inte alls så där på tårna som han brukar kunna vara. Detta resulterar att jag i ren nervositet klappar frenetiskt i händerna varje gång han släpper kontakten.

Han gjorde ett stopp i mitten av banan vid skylten "sväng höger" då han fick för sig att gå fram och nosa på skylten (tack gud att han inte pinkade där !! ). Sättandet och ställandet fungerade fint dock satt han sig något snett i sitt framför.

Men överlag är jag riktigt nöjd! Det blev en jättebra debut men jag är medveten om att det kan gå mycket bättre när jag har nerverna i styr ;)


Kommentarer:

Vad fint det såg ut! Super för att vara första gången ju!

2012-03-08 @ 11:02:39
#2: pshundar

Tävlingsnerver försvinner rätt fort! Det gäller bara att komma in i bubblan med hunden. Tänka "bara du och jag" och köra på! :)

2012-03-08 @ 16:49:22
#3: pshundar

Lycka till :)

Vi peppar ju upp våra hundar med lek innan vi ger oss ut för tävling och träning, på precis samma sätt och har det som en rutin. Funkar jätte bra för oss! :)

2012-03-08 @ 17:41:58

Så gøy å se! Jeg synes dere var riktig flinke!

2012-03-18 @ 22:13:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: