Mathildas Hundar

2012-05-20
19:39:14

Min hund är bäst!
Igår var vi till Märsta Sigtuna bk och Florian debuterade i fortsättningsklassen i rallylydnad. När jag först såg banan kände jag mig lite smått uppgiven. Alla moment som jag hoppats inte skulle vara med, dem var med! Typiskt. Banan var klurig och det blev ett stort hopp från nybörjarklassen.

Jag blev självklart väldigt nervös strax innan start men nervositeten släppte något på banan vilket var skönt. Florian skötte sig trots en väldigt nervös matte otroligt bra! Han var väldigt positiv hela banan runt och gjorde några glädjeskutt, men överlag inga stora missar utan endast några små så som bristande koncentration, ur position, överdriven fysisk kontakt och sned.

Domaren var Emma Berg och vi blev godkända med 83 poäng och kom 7a utav 31 tävlanden! Domarens kommentar löd: Snyggt hopp, snygg snurr, väldigt trevlig runda.

Jag är väldigt väldigt nöjd med min otroligt duktiga hund! Kan inte riktigt förstå att vi har gjort 4 godkända rundor i rad nu!


Kommentar:
#1: Tina

Grattis vad duktiga ni är!!!!!

2012-05-20 @ 23:36:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: