Mathildas Hundar

2012-11-27
10:39:00

Domaruppdrag

På lördag så ska jag döma en inofficiell utställning i Hudiksvall. Mycket roligt! Jag trivs som domare men det är alltid lite pirrigt! Jag har fått PMet inför helgen och ser att jag har fått hundar ur grupp 1 och 8. Vallhundsgruppen är ju min grupp så den känner jag mig säker på och grupp 8 raserna är inte så långt ifrån beardiesen faktiskt.

Jag har fått riktigt höga siffror på långhårs collie vilket är väldigt roligt då det faktiskt är en ganska ovanlig ras idag. Desto ovanligare är det med att få ett gäng Beauceron, Gos D'atura Catalá samt en Chodský Pes och en Kuvasz. Vet ni hur dessa raser ser ut, utan att googla? ;)

Följande dagar kommer tillbringas till att läsa rasstandarder och skriva egna kommentarer/stödord.

Är det någon av er som kommer vara på plats i Hudik förresten? :)

 

Australian Shepherd 3
Bearded Collie 2

Beauceron 3
Belgisk Vallhund/Tervueren 1
Briard 1
Chodský Pes 1
Collie, Långhårig 9
Gos D'Atura Catalá 3
Kuvasz 1
Shetland Sheepdog 7
Welsh Corgi Cardigan 1
Gordon Setter 1
Amerikansk Cocker Spaniel 1
Cocker Spaniel 5
Flatcoated Retriever 8
Golden Retriever 14
Labrador Retriever 6
Nederlandse Kooikerhondje 1
Nova Scotia Duck Tolling Retriever 1
Perro De Aqua Espangol 1
Portugisisk Vattenhund 1
Welsh Springer Spaniel 1

 

En bild från sist när jag dömde. Jag delar ut rosetten till min runner up Junior Handler i leriga Högbo i år.


Kommentarer:
#1: stin@

Kul att få ett ansikte på Dig inför lördagen. Ses i ringen, kommer med en cocker. Lycka till med domaruppdraget!

Svar: Välkommen! :)
None None

2012-11-28 @ 15:34:39
#2: Elin

Va roligt att vara domare! Måste ju vara jättekul att få träffa och känna igenom hundar samt att se andra hundraser.

Svar: Det är jätteroligt! Bland det roligaste som finns :)
None None

2012-11-28 @ 19:44:15
#3: Anonym

Absolut! Eftersom det är min klubb som håller i utställningen. *ler* Ses på Lördag! Kameran är nyladdad. ;o)

Svar: Jamen självklart! Vi syns där :)
None None

2012-11-29 @ 00:28:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: