Mathildas Hundar

2012-11-13
14:47:00

Jag kanske är kaxig...
...men så himla svårt att klippa pudel är det faktiskt inte! Jag har nästan drömt mardrömmar av nervositet över att behöva klippa pudel. Mardrömmen har väl varit att hunden skulle sett ut som om ett barn hade lekt med kökssaxen i pälsen typ...
 
De flesta jag har pratat med har sagt att pudel är det svåraste man kan klippa och att minsann det är ingenting man kan lära sig bara så där. Och vi har sagt att ja men vi ska ju bara vardagsklippa, men ändå har de skakat på huvudet och sagt att det är nog så svårt.
 
Och visst det är svårt och det tar lång tid att lära sig. Jag kan verkligen inte säga att jag är fullärd. Men ändå, så svårt var det inte...
 
Syrran och jag klurade lite tillsammans på hur man skulle kunna klippa, vi har sett massvis av videos på youtube och sen så använde vi oss utav det på vår första kund. Och hon var så nöjd och sa att hennes hund aldrig har blivit lika snygg på andra salonger i stan. Hon är numera en återkommande kund.
 
Visserligen är det bara vardagsklippningar men det är också det enda vi tar emot.
 
Är riktigt sugen på att lära mig klippa ännu bättre, måste skaffa bättre saxar då de vi har är långt ifrån optimala. Jag vill få ännu rakare ben och verkligen få till den där extra finishen. För ännu är det lite tussigt här och var.... Tänk va häftigt att få lära sig klippa inför utställning!
 
Får väl köpa en egen pudel som jag kan klippa och träna på. Har förresten verkligen fått upp ögonen för den rasen, riktigt trevliga hundar!
 
En av våra nöjda kunde, Ludde. Så tokigt ser det väl inte ut? :)

Kommentarer:
#1: Tina

Riktigt riktigt bra!! Så duktiga ni är!!

Svar: Tack med lite mer träning så blir det ännu bättre :)
None None

2012-11-13 @ 21:10:50

Ser ju kanonbra ut! Bra jobbat!

Svar: Tack :)
None None

2012-11-13 @ 22:08:53

Kul, tycker det är skitkul att klippa :D

Svar: Ja jag med! Speciellt på raser som inte är ens egen :)
None None

2012-11-15 @ 18:19:01
#4: Sussie Ö.

Riktigt snyggt, förstår att matten blev nöjd!! :)

Svar: Tack så mycket! :)
None None

2012-11-16 @ 17:04:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: