Mathildas Hundar

2012-11-24
11:11:00

Och pappa blir...
Det var lite spridda skurar när ni gissade vem som skulle bli pappa till Sveas valpar.
 
Men det är Brian som ska bli pappa till Sveas valpar. Varför?
 
Det är två snygga och trevliga hundar som kompenserar varandra väl. Båda två har mycket motor och vill gärna arbeta, men dem har båda den där viktiga på och av knappen. Inomhus ligger dem gärna vid braskamminen och sover. Jag tror det blir en riktigt bra kombination helt enkelt! Spännande linjemässigt också. Och det viktigaste dem är redan förälskade i varandra!
 
Det skulle ha varit roligt att parat Svea med Florian just eftersom att det är mina två älsklingar! Tror även att det skulle blivit en bra kombination, men inavelskofficienten blir för hög. Sveas mamma är Ronja (Farmarens Real Diamond) och Ronja är Florians mormor. Det blir för nära, därför låter vi bli och när jag har en hel hög av våra egna hanar som går att para Svea med, ja då blir det helt enkelt bara onödigt.
 
Jag har dock lekt med tanken att en kull med Svea och Sven, inte vore helt fel heller. Vem vet det kanske blir till nästa gång? ;)
 
Men vad tror ni? Blir Brian och Svea en bra kombination?
 
 Det bästa Brian vet är att springa fort!
.
Taggar: svea, brian;

Kommentarer:
#1: James

härlig bild :o)

Svar: Visst är den? Syrran som fotat :)
None None

2012-11-24 @ 12:51:17

Låter bra tycker jag! Om Brian älskar att springa fort så vet jag vem Lisa brås på... *ler*

Svar: Hon har nog fått det från båda sidor, för Sara älskar att springa som en galning hon med. Så Lisa fick nog dubbelt upp av galenskap ;)
None None

2012-11-25 @ 00:40:30
#3: Tina

Låter bra!!
Och så får hon dejta min gissning Sven nästa gång :o)

Svar: Ja det är så jag har tänkt i alla fall, men vi får se jag kanske har ändrat mig tills det blir tid för nästa kull ;)
None None

2012-11-26 @ 23:06:22
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: